Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 11/7

Κινητοποίηση οργανώνει το Π.Α.ΜΕ. την Πέμπτη 11 Ιούλη, στις 19:30 στο άγαλμα Βενιζέλου, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε αυτή την εβδομάδα. 

Το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου εν τάχει:

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:

Καθιερώνει φορολογία τριών κλιμακίων για μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίοι για τα φετινά τους εισοδήματα θα πληρώσουν φόρο εισοδήματος:
22% για τα πρώτα 25.000 ευρώ
32% για το εισόδημα 25.001 - 42.000 ευρώ
42% για τα επιπλέον ποσά

Καταργεί κάθε αφορολόγητο όριο.

Καταργεί τις εκπτώσεις για τα παιδιά, δηλαδή, τη μείωση του φόρου που ίσχυε ανέκαθεν για τις οικογένειες με ανήλικα τέκνα. Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτοφανούς επιλογής θα είναι νέα επιβάρυνση 270 ευρώ για όσους έχουν ένα παιδί, 540 ευρώ για τις οικογένειες με δύο παιδιά και 2.550 για όσες οικογένειες έχουν τρία παιδιά.

Kαταργεί φορολογικές «εκπτώσεις» που ισχύουν για στοιχειώδεις δαπάνες των λαϊκών νοικοκυριών. Ετσι, δε θα ισχύουν πλέον:
Η έκπτωση φόρου λόγω πληρωμής ενοικίου.
Η έκπτωση φόρου για την πληρωμή τόκων στεγαστικού δανείου πρώτης κατοικίας.
Η έκπτωση φόρου για έξοδα φροντιστηρίων για τα παιδιά.

Επιβάλλεται φορολογική κλίμακα - καταστροφή για τους αυτοαπασχολούμενους. Η νέα φορολογική κλίμακα που αποφάσισε να επιβάλει η κυβέρνηση έχει δύο μόλις κλιμάκια και προβλέπει:
Συντελεστή 26% για εισοδήματα μέχρι 50.000 ευρώ.
Συντελεστή 33% για μεγαλύτερα εισοδήματα.
(Να σημειώσουμε ότι από φέτος οι αυτοαπασχολούμενοι καλούνται να πληρώσουν αυξημένο «τέλος επιτηδεύματος», το οποίο φτάνει ήδη τα 650 ευρώ, ενώ κάθε μήνα πρέπει να πληρώνουν τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός τους για εισφορές προς το ασφαλιστικό τους ταμείο.)

Πρόσθετους φόρους θα αναγκαστούν να πληρώσουν χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, λόγω των νέων αυξημένων τεκμηρίων διαβίωσης που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.

Καθιερώνουν ειδικό τρόπο φορολόγησης εσόδων από ενοίκια. Για ενοίκια μέχρι 12.000 ευρώ θα ισχύει συντελεστής 11%, ενώ για τα μεγαλύτερα έσοδα από νοίκια ο συντελεστής θα είναι 33%.

Την ίδια στιγμή οι φοροελαφρύνσεις του κεφαλαίου είναι χτυπητές:
«Ρίχνουν» κατά 15 ολόκληρες μονάδες το συντελεστή φορολόγησης των μερισμάτων. Μέχρι σήμερα ο φόρος που πλήρωναν οι μερισματούχοι υπολογιζόταν με συντελεστή 25%. Τώρα θα υπολογίζεται με 10%! Με αυτόν τον τρόπο οι φόροι που πληρώνουν οι μεγαλομέτοχοι των επιχειρηματικών ομίλων μειώνεται κατά 60%!

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:

Απολύσεις στο δημόσιο (θέλουν τάχα να καταπολεμήσουν και την ανεργία!). Πλέον, αρκεί μία απλή υπουργική απόφαση και θα είναι δυνατή η κατάργηση θέσεων σε όλο το δημόσιο τομέα, όπως επίσης και η μετάθεση υπαλλήλων. Έτσι, η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να απολύσει όσους υπαλλήλους θέλει, πετυχαίνοντας δύο πράγματα: το χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζόμενων ΚΑΙ στο δημόσιο, όπως επίσης τη συρρίκνωση των κρατικών/δημόσιων υποδομών/υπηρεσιών που θα μετατραπούν σε πεδίο δράσης ιδιωτικών επιχειρήσεων που επιδιώκουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους εισβάλωντας σε αυτούς τους κερδοφόρους τομείς (γδέρνοντας κι άλλο την τσέπη μας), όπως για παράδειγμα η παιδεία, η υγεία κ.α.

Καταργούνται ειδικότητες όπως: σχολικοί φύλακες, δημοτική αστυνομία, διάφορες ειδικότητες καθηγητών κ.α.

Κατώτατος μισθός: Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο ο κατώτατος μισθός «...θα πρέπει να καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις προοπτικές της για ανάπτυξη από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών, και της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και μισθών». Μέχρι το 2017 ο κατώτατος μισθός θα παραμείνει στα 586 ευρώ μεικτά και 511 για τους κάτω των 25 ετών, ενώ μετά το 2017 θα καθορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες του κεφαλαίου, ότι χρειάζεται το κεφάλαιο για να είναι ανταγωνιστικό και να εξασφαλίζει την κερδοφορία του. Δηλαδή δεν θα έχουμε να κάνουμε με μια σταθερή κατάσταση. Επίσης, επιχειρείται να αποτελέσει παρελθόν η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και οι συλλογικές συμβάσεις γενικά. Προωθείται η διαφοροποίηση στους κατώτατους μισθούς ανάλογα με την ηλικία, τη γεωγραφική περιοχή (π.χ. τα ποσοστά ανεργίας της περιοχής) κλπ παραμέτρους. Τίποτα το σταθερό δηλαδή...

ΑΣΦΑΛΙΣΗ:

Υπάρχει στο νομοσχέδιο πρόβλεψη για πλαφόν στις διαγνωστικές εξετάσεις, νοσηλεία και φυσικοθεραπείες από ιδιώτες παρόχους στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα Υγείας, λόγω μη λειτουργίας των μονάδων του -όπως τα εργαστήρια του πρώην ΙΚΑ- ή γιατί υπάρχουν μεγάλες αναμονές. Προβλέπει ότι οι μηνιαίες δαπάνες γι' αυτές τις εξετάσεις καθορίζονται με υπουργική απόφαση και δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ένα δωδέκατο των εγκεκριμένων πιστώσεων του ΕΟΠΥΥ. Σε αντίθετη περίπτωση, το «υπερβάλλον ποσό» θα αναζητείται απ' τον ΕΟΠΥΥ, από τους ιδιώτες παρόχους.
Μ' άλλα λόγια, καθιερώνονται οι λεγόμενοι «σφαιρικοί προϋπολογισμοί» σε μηνιαία βάση, όπου κριτήριο δε θα είναι η επιστημονική εκτίμηση του γιατρού για τον άρρωστο, αλλά το προϋπολογισμένο κόστος. Μ' αυτό το προϋπολογισμένο κόστος θα καλύπτεται π.χ. μόνο μία αξονική τομογραφία για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ αν χρειαστεί και κάποια άλλη, το πιο πιθανό είναι να την πληρώσει ο ασθενής.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, οδηγούν και οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης που συμπληρωματικά στις διατάξεις του νομοσχεδίου ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας: Να προσλάβει ιδιωτικές εταιρείες στον ΕΟΠΥΥ, οι οποίες θα κάνουν -όπως οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες- «κλινικό έλεγχο» με τον ίδιο τρόπο στους δημόσιους και ιδιωτικούς παρόχους υγείας. Μέσα από αυτούς τους ελέγχους, οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να καλύψουν κάποια κόστη απ' τις νοσηλείες των ασφαλισμένων τους, που χρεώνουν τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, μειώνοντας έτσι τα έξοδά τους κατά 25-30%. Το ίδιο θα κάνει, όπως είπε ο υπουργός Υγείας, και ο ΕΟΠΥΥ, γιατί «δεν έχει σημασία αν τα λεφτά χάνονται σε έναν ιδιώτη ή στο δημόσιο». Ετσι, δηλαδή, ο ΕΟΠΥΥ, που χρηματοδοτείται αποκλειστικά με χρήματα των εργαζομένων, θα μπορεί «να κόβει» εξετάσεις και απ' τη δημόσια μονάδα Υγείας με τον «ίδιο ακριβώς τρόπο».
Πρόσθετο εργαλείο στον περιορισμό των παροχών αποτελούν και οι προβλεπόμενες ποινές για φαρμακοποιούς, γιατρούς, φυσικοθεραπευτές και συμβεβλημένους παρόχους με τον ΕΟΠΥΥ, καθώς και το «γράμμα και το πνεύμα» είναι στην κατεύθυνση της μείωσης των δαπανών και όχι οι ανάγκες του ασθενούς.
Ηδη απ' τη λειτουργία του (1.1.2012) ο ΕΟΠΥΥ λειτούργησε ως πάροχος και αγοραστής υπηρεσιών υγείας με λογιστική λογική στη βάση του εξορθολογισμού των δαπανών υγείας.
Εν πρώτοις μειώθηκε η κρατική επιχορήγηση από 0,6% σε 0,4% επί του ΑΕΠ. Με την εφαρμογή του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ (Νοέμβρης 2012) και σε συνδυασμό με προηγούμενες -και νεότερες- αποφάσεις συμμετοχών στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, οι ασφαλισμένοι υπέφεραν, μεταξύ των άλλων, με τα παρακάτω χαράτσια και περικοπές:

Η μεσοσταθμική συμμετοχή των ασφαλισμένων για την προμήθεια φαρμάκων αυξήθηκε από 9% που ήταν το 2010 σε 17% το 2012, ενώ με τις μετριότερες προβλέψεις θα διαμορφωθεί σε 22-24% για το 2013. Πλέον επιβαρύνονται με συμμετοχή 25% και οι χρόνια πάσχοντες για φάρμακα που δε σχετίζονται άμεσα με την κύρια πάθησή τους.
Επιβλήθηκε συμμετοχή 15% για εξετάσεις που γίνονται στα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα, όπου εξωθούνται οι ασφαλισμένοι λόγω των κλειστών εργαστηρίων του πρώην ΙΚΑ και των ατέλειωτων ουρών στις υπόλοιπες δημόσιες δομές Υγείας. Μέχρι τώρα δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός (2006-2007) για την προμήθεια αντιδραστηρίων για τις Μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ πληρώνουν συμμετοχή 30% για νοσηλεία σε ιδιωτική κλινική, ενώ του ΟΓΑ πληρώνουν 50%. Ετσι οι ασφαλισμένοι πληρώνουν και συμμετοχή 45% στις εξετάσεις σε περίπτωση που κάποιος νοσηλευτεί σε συμβεβλημένη ιδιωτική κλινική. Για παράδειγμα, για αξονική τομογραφία, θα πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του 32 από τα 71,11 ευρώ, για μαγνητική 106,37 από τα 237 ευρώ του κρατικού τιμολογίου. Συνολικά «αυτό το πακέτο» στις ιδιωτικές κλινικές στοιχίζει στους ασφαλισμένους 10 εκ. ευρώ το μήνα, από το Νοέμβρη του 2012 και μετά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου