Τρίτη, 30 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να επιβάλει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων. Στο Ε’ Διαμέρισμα θα εφαρμοστεί αρχικά στις οδούς Μαρτίου, Μπότσαρη και Κων. Καραμανλή. Οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης θα μετατραπούν σε βραχυχρόνιες, επί πληρωμή θέσεις στάθμευσης, τόσο για επισκέπτες όσο και για μόνιμους κατοίκους, μεταξύ 8.00 και 21.00. Η χρέωση υπολογίζεται -με βάση τα σημερινά οικονομικά δεδομένα- σε 2 ευρώ ανά ώρα.

Τη διαχείριση του συστήματος θα αναλάβει ιδιωτική εταιρεία, με σύμβαση 5 χρόνων. Τα συνολικά έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 94.000.000 Ευρώ, τα οποία θα μοιραστούν Δήμος και διαχειρίστρια εταιρεία.

Η σχετικά μελέτη που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη διοίκηση του Δήμου εκτιμά ότι το κόστος μετακίνησης με ΙΧ μέσα στην πόλη θα αυξηθεί τόσο πολύ («κόστος στάθμευσης + χρόνος εύρεσης ελεύθερης θέσης + κόστος πιθανού προστίμου από παράνομη στάθμευση»!, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται) ώστε οι κάτοικοι θα «στραφούν στις αστικές συγκοινωνίες» (!!) και έτσι θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα μετακίνησης, στάθμευσης και ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πόλης!!!

Δεν πείθουν. Τα προβλήματα αυτά λύνονται με δημιουργία δωρεάν χώρων στάθμευσης που καλύπτουν τις συνολικές ανάγκες στην πόλη και με δημόσιες, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού.

Δεν υπηρετούν, όμως, το λαό και τις ανάγκες του η πολιτική Ευρωπαϊκής Ένωσης - κυβέρνησης και οι δήμαρχοι που τη στηρίζουν. Το αντίθετο: η δραστική μείωση της χρηματοδότησης των Δήμων από το κράτος έχει στόχο αυτοί να λειτουργούν ως επιχειρήσεις -μόνοι τους, σε σύμπραξη με ιδιώτες ή και με πλήρη εκχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες- και να επιβάλουν τέλη, πληρωμές, φόρους και χαράτσια.

Για άλλη μια φορά, λοιπόν, ο δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε πεδίο εμπορευματοποίησης κι εμείς καλούμαστε να πληρώσουμε άλλο ένα χαράτσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου