Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Με κοινή υπουργική απόφαση από σήμερα 1η Οκτώβρη αυξάνονται οι τιμές εισιτηρίων στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στο 1 ευρώ για τη μονή διαδρομή, στα 1,2 ευρώ για τη διπλή (με το χρονικό όριο να πέφτει στα 70 λεπτά από τα 90) και σε 0,50 – 0,60 αντίστοιχα στο μειωμένο εισιτήριο. Κατάργηση του 24ωρου εισιτηρίου των 4 ευρώ και ένταξη δύο νέων εισιτηρίων του 1,5 ευρώ (για τρεις διαδρομές με διάρκεια 90 λεπτά) και των 2 ευρώ (για τέσσερις διαδρομές διάρκειας 2 ωρών).

Την αύξηση στης τιμής την επιβάλλουν στα πλαίσια της πολιτικής περικοπής της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΑΣΘ, αλλά και για να εξασφαλίσουν επιπλέον περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ (τα έχουν προϋπολογισμένα δηλαδή τα έσοδα από τα εισιτήρια φέτος να πάνε στα 102 εκατομμύρια ευρώ από 60 εκατομμύρια που ήταν την προηγούμενη χρονιά). Τα οποία θα αφαιρεθούν άμεσα από το λαϊκό εισόδημα.

Με τις αλλαγές στην είσπραξη των προστίμων που θα επιβάλει με τροπολογίες η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα προχωρούν ένα βήμα παραπέρα. Τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στο 60πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου (όπως ισχύει σήμερα) και σε περίπτωση μη πληρωμής τους από τους παραβάτες θα 5πλασιάζονται και θα εισπράττονται μέσω της εφορίας ως δημόσιο έσοδο με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί συνάνθρωποί μας θα κληθούν να πληρώσουν από 300 ευρώ και άνω, επειδή τους επιβλήθηκε πρόστιμο στο λεωφορείο!!!

Τέτοιες αποφάσεις δείχνουν το αισχρό, αντιλαϊκό και βάρβαρο πρόσωπο κυβέρνησης και εργοδοτών. Με τα μέτρα αυτά και με άλλα που είναι εις βάρος των εργαζομένων στον Οργανισμό, κυβέρνηση και ΟΑΣΘ ισχυρίζονται ότι διασφαλίζεται η «βιωσιμότητα» του Οργανισμού και όλα αυτά προκειμένου να μη θιγούν τα σταθερά κέρδη των μετόχων του.

Πλάτη σε όλα αυτά τα παραπάνω έβαλαν και βάζουν  (αφού συμφώνησαν σε όλα) οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του χώρου που δηλητηριάζουν τις συνειδήσεις των εργαζομένων στον Οργανισμό και σπέρνουν τη διχόνοια ανάμεσα σε επιβάτες και εργαζόμενους με επιχειρήματα του τύπου ότι η αύξηση των εισιτηρίων θα διασφαλίσει τους μισθούς των εργαζομένων. Τελικά όμως και οι μισθοί θα μειωθούν (αφού ήδη έχουν εξαγγελθεί μειώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών) και οι εργασιακές συνθήκες θα χειροτερέψουν για τους εργαζόμενους και μαζί με τις αυξήσεις στα εισιτήρια θα χειροτερέψουν και οι συνθήκες μεταφοράς για τους επιβάτες.

ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ. ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΑΜΕΑ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ.

ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ. ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΝΕΩΘΕΙ Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.

ΝΑ ΣΒΗΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ. ΝΑ ΜΗ ΣΤΑΛΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ.

Η καθημερινή μετακίνηση για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους χαμηλοσυνταξιούχους, τις οικογένειές τους, δεν είναι πολυτέλεια. Ούτε στον ιστό της πόλης, ούτε στα γύρω χωριά. Η συνεχιζόμενη αντιλαϊκή πολιτική δεν αφήνει κανένα περιθώριο αύξησης του κόστους μεταφοράς. Απαιτείται άμεση μείωση, όπως και στο σύνολο των βασικών αγαθών, υπηρεσιών, τιμολογίων που πληρώνουμε.

Η αναγκαία επιδότηση του εισιτηρίου να ωφελεί το λαό και τους εργαζόμενους σε αυτές και όχι τα ιδιωτικά κέρδη των μετόχων. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο είναι ανάγκη να ορθωθεί κοινό μέτωπο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με τους επιβάτες, να αναπτυχθούν κοινοί συνδυασμένοι αγώνες.

Η σημερινή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και οι σχεδιασμοί για μετάβαση από το σημερινό καθεστώς των ιδιωτών μετόχων με εγγυημένο από το κράτος επιχειρηματικό κέρδος σε καθεστώς απελευθέρωσης των συγκοινωνιών –από το 2019 με βάση και τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης-  πλήττει και τους εργαζόμενους και τους επιβάτες.

Ήδη επιφέρει παραπέρα αύξηση του εισιτηρίου και μείωση δρομολογίων αφού μοναδικό κριτήριο είναι το κέρδος. Ολόκληρες περιοχές μένουν με ελάχιστα δρομολόγια και η συντήρηση των μέσων και των υποδομών μπαίνει στο ζύγι του κέρδους σε βάρος της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Η ανάγκη για σύγχρονες συγκοινωνίες, ασφαλείς, αξιόπιστες, φτηνές δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από ιδιωτικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις. Αυτοί δουλεύουν και τιμολογούν για τα κέρδη των μετόχων τους. Έργα και υποδομές καθυστερούνε ή παραπέμπονται στις καλένδες με τέτοια κριτήρια. Κάδοι που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν γύρω και από τις μεταφορές (κατασκευές, μέταλλο, βιομηχανία οχημάτων κ.ο.κ.) μαραζώνουν, γιατί τα αφεντικά των ομίλων αποφασίζουν να βγάλουν από αλλού τα κέρδη τους.

ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ – ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.

Εμείς έχουμε τη δύναμη!

Μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα ρεύμα αντεπίθεσης στην κυρίαρχη πολιτική.

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να βάλουν φραγμό στην αντιλαϊκή πολιτική και να την ανατρέψουν. Να γίνει δικός τους ο πλούτος που παράγουν διεκδικώντας και επιβάλλοντας το δικό τους δρόμο ανάπτυξης που θα έχει κριτήριο τις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού και όχι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων. Για να οργανωθεί το συγκοινωνιακό έργο μέσα από ένα σύγχρονο πλέγμα υποδομών, δικτύων και μέσων με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου