Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ 8/7

Κινητοποίηση στον ΟΑΣΘ (Μπότσαρη με Παπαναστασίου) από Λαϊκές Επιτροπές με μπροστάρη τη Γραμματεία Μεταφορών του Π.Α.ΜΕ. έχει οριστεί για την Τρίτη 8 Ιουλίου, στις 10:30, με αφορμή τις αρνητικές εξελίξεις που διαδραματίζονται:

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια διαδικασία συζήτησης μεταξύ ΟΑΣΘ και Συγκυβέρνησης για την «προσαρμογή» και «αναδιάρθρωση» του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, ο στόχος είναι η μείωση της κρατικής επιδότησης και του «λειτουργικού κόστους» από 130 εκατ. ευρώ που ήταν το 2013 σε 50 εκατ. ευρώ έως το 2017. Εν τάχει, τα μέτρα που συζητιούνται, είναι τα παρακάτω:

Αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων:
Σύμφωνα με πόρισμα του υπουργείου μεταφορών, προτείνεται αύξηση του εισιτηρίου των 0,80 ευρώ σε 1 ευρώ και αύξηση του εισιτηρίου των 0,90 σε 1,20 με πιθανή εφαρμογή της μετεπιβίβασης προς μία μόνο κατεύθυνση. Αύξηση της μηνιαίας κάρτας από 30 ευρώ σε 50. Την τελική απόφαση θα την πάρει ο αρμόδιος υπουργός.

Αύξηση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων:
Στη συμφωνία περιλαμβάνεται η ψήφιση τροπολογίας από την κυβέρνηση για αύξηση της ηλικίας του στόλου των λεωφορείων ώστε να παραταθεί ο χρόνος απόσβεσης και άρα το κόστος αγοράς των οχημάτων. Έτσι από τα 15 χρόνια που είναι το όριο σήμερα αυξάνεται στα 20 χρόνια που σημαίνει ότι θα κυκλοφορούν παλαιά και -από ότι δείχνει η εμπειρία- κακοσυντηρημένα λεωφορεία πράγμα που θα επηρεάσει προς το δυσμενέστερο το θέμα της ασφάλειας της μεταφοράς.

Μείωση δρομολογίων:
Εδώ και πολλούς μήνες ο ΟΑΣΘ δεν δρομολογεί δεκάδες λεωφορεία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών που είναι αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης από το Ελληνικό Δημόσιο. Με την εφαρμογή των θερινών δρομολογίων η απόσυρση από την κυκλοφορία των παροπλισμένων λεωφορείων θα παγιωθεί τουλάχιστον για το καλοκαίρι. Ήδη από 1η Ιούλη δρομολογήθηκε η τροποποίηση των καλοκαιρινών -αρχικά- ωραρίων των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Θα ακολουθήσουν από το Σεπτέμβριο και τα χειμερινά ωράρια με αποτέλεσμα κομμένα δρομολόγια. Το αντίκτυπο στους επιβάτες θα είναι η αύξηση του χρόνου αναμονής. Αντίκτυπο όμως θα έχουν και οι οδηγοί: Καλούνται από τον ΟΑΣΘ να βγάζουν τα δρομολόγια σε μικρότερους χρόνους χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το κορυφαίο θέμα της ασφάλειας: όρια ταχύτητας, κυκλοφοριακές συνθήκες, συνθήκες και ποιότητα μεταφοράς, εξάντληση - εκνευρισμός των εργαζομένων κλπ.

Τροπολογία για τα πρόστιμα:
Στη συμφωνία περιλαμβάνεται η κατάθεση τροπολογίας από την κυβέρνηση ώστε τα απλήρωτα πρόστιμα να πηγαίνουν στην εφορία.

Εργολαβικοί ελεγκτές:
Παραχώρηση του ελέγχου των εισιτηρίων σε εταιρία - εργολάβο, με τα γνωστά αποτελέσματα, αφενός με τη δημιουργία εργαζομένων πολλών ταχυτήτων με διαφορετικά εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα και αφετέρου υπερεκμετάλλευση των εργολαβικών εργαζομένων που από ό, τι έχει ακουστεί θα είναι επιδοτούμενοι από διάφορα προγράμματα του ΟΑΕΔ δηλαδή, τσάμπα εργάτες για το κεφάλαιο.

Την ίδια στιγμή, τα κέρδη των μετόχων του ΟΑΣΘ μένουν ουσιαστικά άθικτα. Η διαπραγμάτευση για μείωση του μερίσματος των 16 εκατ. ευρώ που θα εισπράξουν, κατά 3,2 εκατ. ευρώ, κατέληξε σε τελική μείωση μόλις 400.000 ευρώ! Κι αυτό όταν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι απλήρωτοι για μία ακόμη φορά, με τη διοίκηση του Οργανισμού να επικαλείται έλλειψη χρημάτων. Ενώ τα κυβερνητικά επιτελεία κόβουν μισθούς, συντάξεις, δαπάνες κλπ, φέρονται με μεγάλη γαλαντομία στους μετόχους του ΟΑΣΘ. Η διοίκηση του οργανισμού υπερασπίσθηκε με ζήλο τα συμφέροντα των μετόχων, μακάρι να κάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες με τα δικά τους συμφέροντα... Αντίκτυπο θα υπάρξει και για τις αποδοχές των εργαζομένων από τις μειώσεις νυχτερινών, Κυριακών κλπ.

Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν τη συγκοινωνία και οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε αυτή πρέπει μαζί να αντιδράσουν ενάντια σε αυτό το μέτρο. Για αυτούς τους λόγους η Γραμματεία Μεταφορών του ΠΑΜΕ μαζί με τις Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά του ΟΑΣΘ την Τρίτη 8 Ιούλη στις 10:30 το πρωί.

Πλαίσιο διεκδίκησης:

Αστικές συγκοινωνίες αποκλειστικά δημόσιες και αποκλεισμό κάθε ιδιωτικής ή επιχειρηματικής συμμετοχής.

Κρατική στήριξη για δημόσιο ΟΑΣΘ, με επιδότηση που θα διασφαλίζει φθηνές συγκοινωνίες για το λαό με ασφαλή, καθαρά και συντηρημένα λεωφορεία.

Άμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία των παροπλισμένων οχημάτων που δεν επισκευάζονται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Χρονικές ζώνες στις οποίες θα γίνεται δωρεάν μετακίνηση για όλους.

Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μην πάει κανένα πρόστιμο στην Εφορία.

Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, συνταξιούχων, φοιτητών - μαθητών.

Μόνιμη δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους του Οργανισμού. Καμία μείωση μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου